Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 lutego 2013

A noc taka długa ...

Coś jest w tym "blogowaniu", bo budząc się od razu pomyślałam co dzisiaj napisać? Tak tak, wciągnęło mnie na całego. Dla wszystkich zainteresowanych przesyłam kolejnych kilka wierszy:) pozdrawiam ciepło (bo znowu mróz wrócił).

      EPOCHES

      Minione
      nie stłumione 
      krzykiem spróchniałych drzew
      Damy mężnie walczące 
      o przetrwanie
      - z czasem

      Pamiętają:
      dzieci płaczące pod drewnianą chatą
      pola zgarbione od ciężaru kopyt
      trawy
      już po kolejnym wysiewie
      (nie zdążyły jeszcze zakwitnąć)

      Widzisz!
      Nie warto gubić myśli pośród drzew

il. Andrzelika Jazłowiecka

      DROGA

      Moja droga jest bezpieczna
      nie ma na niej śladu ostów
      nie kwitnie czerwona róża
      W moim domu nie czuć
      zapachu spalonego ciasta 
      ani zapachu zmartwień

      nie dotykam wzburzonego
                                  morza

      Może coś pękło
      może się urwało
      nie wiem

      Nie ma zachodu słońca
      i nie zatańczy żaden klown
      Smutno




il. Andrzelika Jazłowiecka
       ***

Patrzę na Ciebie 
mała kometo
o blond warkoczu
i myślę jak długo
będziesz niewinna

Twoja twarz
jak półrocznego dziecka

Zazdroszczę Ci
Czego
nie pytaj
i tak nie zrozumiesz

Nie proszę już o potrójnego
z polewą truskawkową
                                                                   Nie boję się Mikołaja
                                                                   
                                                                   Jestem brudna
                                                                   od tego
                                                                    co dozwolone
                                                                   od pełnoletności

                                                                   Znowu 
                                                                   zazdroszczę Ci
                                                                   twoich zmartwień 
                                                                   radości

                                                                   To nie tak
                                                                   źle myślisz
                                                                   jestem jedną z wielu

                                                                   Jestem pusta
                                                                   brakuje mi ...


2 komentarze:

  1. Zdecydowanie mała kometa bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mała kometa jest piękna po prostu... I taka prawdziwa...

    OdpowiedzUsuń